lørdag, december 22, 2007

Juleferien starter nu

Alle gaver er købt. Maden er købt, bortset fra lidt slik og der er klar til at lave medisterpølse. Jeg var ude at handle 8.10 i morges og der var en meget målrettet indkøbsstemning. Ingen osere, ingen trætte børn, men ret mange godt fyldte indkøbsvogne. Heldigvis slap jeg for at stå i kø, der var simpelthen en kasse ledig da jeg kom op til kasselinjen.
Forleden lavede jeg første skud på en lammerullepølse og den blev egentlig ret vellykket. Næste led i forberedelserne til julefrokost er den store pølsestopning, som løber af stabelen i morgen. Jeg har snydt lidt og købt hakket kød i stedet for først at skulle hakke, det tager en del tid og der er også lige nogle kartofler der skal koges og pilles.
Hvis hver kartoffel vejer 30 g, hvor mange kartofler skal der så til 15 personer og hvor lang tid tager det at pille? Noget af svaret har vi i morgen og i overmorgen vil det så afsløres om jeg har regnet rigtigt på hvor mange der skal til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar