torsdag, juni 26, 2008

En lang dag

I dag tog jeg hjemmefra lidt over 06 og var hjemme lidt over 19. Det var så en af de længere dage, krydret med at jeg fra København til Odense måtte sidde på min taske (pcen ser ikke ud til at have lidt overlast) fordi halvdelen af toget ikke kunne køre fra København. Det udløser heldigvis en ekstra billet, på grund af pladsgarantien. Morsomt er det dog sjældent.
For at sætte trumf på holdt vi også 10-15 min på vej til Høje Taastrup fordi det forankørende tog ikke kunne køre - så det var heldigt for rejsetidsgarantien at der er lagt 10 minutters pause ind i Fredericia. Normalt en lidt irriterende ventetid, jeg skal jo af ved næste station, så kunne vi ikke bare køre derop med det samme...
Pausen sprang vi så over i dag, og skyndte os videre.
I virkeligheden er 10 minutters forsinkelse ingenting, det kunne nemt ske i bil. Når det er toget er det lidt ekstra irriterende, vi ved jo at skinnerne ligger der og hvis alle overholder køreplanen suser vi igennem til tiden. Det er reglen, og netop derfor bliver vi så overraskede når planen ikke holder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar