fredag, august 08, 2008

Efter sommerferien

Uh - at starte på arbejde efter sommerferien. Det var måske klogt at starte med to dage i stedet for at starte en mandag og se frem til 5 dage inden weekenden. I går var lidt hårdt, i dag ok og sluttede af med et positivt møde.
Status på sommerferien, læsningen: Jeg blev ikke færdig med Brandes-biografien, det kommer forhåbentlig. Når jeg læser om slutningen af 1800-tallet forundres jeg over religionens magt og den meget konservative synsvinkel.
Submarino er heller ikke læst færdig, den er hård kost for min sarte sjæl. Kæresten har allerede læst det hele og synes den er fremragende. Det synes jeg sådan set også, den er rigtig godt fortalt, det er lige dét, der er problemet. Den foregår i et noget hårdt miljø og jeg lever mig for meget med i hovedpersonen.
Til gengæld er der fire andre bøger der er blevet læst, med stor fornøjelse. Outsideren, der ikke var med på den initielle liste er Nora Ephrons biografi. En ægte New Yorker, let højtflyvende, dog alligevel med nogle pointer mellem de morsomme episoder.
Motionen holdt nogenlunde målet, i gennemsnit. Der var nogle hviledage og der var nogle vældig aktive dage.
Strikkeriet gik strålende og der er nu ingen uafsluttede projekter. Det lykkedes ovenikøbet at besøge to garnbutikker onsdag uden at købe andet end en strikkebog og lidt dimser. Men stor lyst til at vende tilbage til Karen Noe i Uldum, der var meget lækkert, som jeg glæder mig til at have plads til i strikkekurven.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar