mandag, august 04, 2008

Første strikkede kjole

Endelig er den færdig og umiddelbart med et så godt resultat som jeg overhovedet kunne håbe på. Kjolen - Harebell fra Helga Isager.Der var en enkelt om'er på halsen. Nu følger den opskriften, som foreskrev glatstrik. Det giver en kant som ruller lidt, det skal jeg lige evaluere når jeg har fået den presset. Det virker rigtigt, men kontrasten ses ikke så meget. Opskriften har jeg læst i 'Masker på mode' og den færdige kjole vejer ialt 280 g. Der er 27 g tilbage af det 6. fed af bundfarven, så der er nok brugt ca. 15 g kontrast.
For at få strikkefastheden til at passe har jeg strikket på p 3½ (opskriften siger p 3), det opdagede jeg desværre lidt sent.
Ærmet er ret fedt og kjolen ser fin ud med 'fyld'. Kæresten nævner at han også synes den er flot :-)
Den glæder jeg mig til at flashe i virkeligheden, og et smart orange sjal/tørklæde følger nok også på et tidspunkt. Der er endnu garn i kontrastfarven på lager.

2 kommentarer: