torsdag, august 07, 2008

Klar til strikkeolympiaden

Så er det sidste projekt inden deltagerne i strikkeolympiaden gjort færdigt. En kortærmet bluse i
Drops Silkealpaca. Den er strikket på p 4½.
Der blev lige præcis brug for det 9. nøgle som jeg købte i panik over garnforbruget til den nederste glatstrikkede kant. Til en str. small er der præcist brugt 400 g + de ender som er klippet af. Undervejs har jeg en del gange tænkt på når min mor har citeret sin mor 'det ses ikke bagefter, hvor lang tid det har taget', nemlig da jeg to gange pillede en stor del af kroppen op. Så samlet tror jeg at jeg har strikket den to gange. Pga en sidste unøjagtighed er der fire masker mere i omgangen end mønsteret siger omkring barmen, så hvis jeg havde fulgt opskriften helt nøjagtigt var de oprindelige 8 nøgler sikkert nok.
Heldigvis er den blevet ganske pæn, og begge korrektioner har betalt sig. En opbyggelig historie :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar