mandag, august 11, 2008

Ravelympics opdatering

Der strikkes og strikkes. Målstregen for blusen er endnu skarpere end afslutningen af legene, den ligger allerede lørdag hvor vi skal på besøg i Esbjerg. Seneste melding er at stumpen nu måler 60 cm, og blusen er str. 62, så det går ikke at vente.
Til den lille fyr strikkes på tynde pinde, 2 og 2½ og garnet er multifarvet i stor stil. Der blev slået op fredag eftermiddag, efter åbningsceremonien var i gang. Selv efter en mindre optrævling er ryggen nu klar, strikkeriet løb af med mig, så jeg nåede forbi indtagningen til raglan i fuld fart. Om igen. Med lidt hjælp af to pinde for at spænde værket ud, ser det foreløbig sådan ud. Det går jo meget godt, og der er absolut ingen grund til at skifte garn midt i det hele for at skabe variation - som opskriften ellers foreslår. Nu er jeg i gang med første ærme. Dele af opskriften forekommer lidt kryptisk, så jeg strikker efter målskemaet. Mon ikke det går. Når den nu er færdig på lørdag er vi klar med den sidste finish - en mærkeseddel. Der burde måske retteligen stå bonus-farmor :-)Jeg har testet den, og mærkaten er blød, men det kan godt være den bliver syet på udvendig for ikke at kradse. Det vil være synd for den lille fyr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar