lørdag, september 06, 2008

Nye projekter på bedding

Nu ligger der tre nye strikkebøger på bordet. Ud over de to jeg allerede har tilstået sneg der sig en slags grundbog med - nu skulle jeg se hvad Elizabeth Zimmermann kan. Noget kedeligere i layoutet, bestemt. Mange flere bogstaver inden i end den gennemsnitlige strikkebog og et skønt underforstået engelsk (selv om hun er amerikansk), så den umiddelbare vurdering er at bogen vil være langtidsholdbar i bogreolen. Den er faktisk umoderne fra starten, men fyldt med guld vedrørende teknikker etc. Ved første korte gennembladring nævner jeg f.eks. tippet om at strikke vanter i par af tre til mindre børn. Enkelt og genialt.
Jeg kender også mindst én ud over mig selv, som med interesse vil studere afsnittet om sømløse sweatre. Der er meget andet praktisk og fornuftig viden at hente, ser det ud til så den kan med stolthed stå på hylden med klassikerne og fortjene sin plads - ved siden af Dansk Husmoderleksikon :-)

2 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig kommentar i min blogg, jeg tror nok du vil like EZ' oppskrifter, de er enkle og geniale! Ha en riktig god lørdag.

    SvarSlet
  2. EZ's måde at skrive på og hendes opskrifter er bare så simple at det gør dem geniale. Og så var hun født englænder, det kan noget med den tørre humor...

    SvarSlet