torsdag, oktober 30, 2008

Fremgang for topstykket

Det går stille og roligt fremad. Lige inden ærmemaskerne skal hvile er der godt 350 m på omgangen, nu er der 'kun' ca. 250 m og 175 omgange tilbage. Der skal tages i alt 56 m ud, så i runde tal er der 48000 masker tilbage. Det er da noget.

Modellen er dejlig at strikke, mest retstrik men alligevel med finesser. F.eks. synes jeg at indtagningen ved ærmet ser spændende ud. Indtagningerne lige over ærmekanten giver lidt pufærmeeffekt, på en fiks måde.
Samlet er jeg nu lige under ærmet og det ene nøgle af fire er brugt, på nær nogle få m.

3 kommentarer:

  1. Anonym10:18 PM

    Jeg glæder mig til at se den. Den kommer vel med på lørdag?

    SvarSlet
  2. Anonym10:24 PM

    Min er bogstaveligt talt en "top" nu, er ca. 10 cm under ærmerne, og selvom der er så meget retstrik, får vrangmaskerne i "læggene" på fronten mig til at blive ved og ved... :o)

    SvarSlet
  3. @ Lise - naturligvis. Vi får plads til hele strikkekurven

    @ Bettina - jeg ved lige præcis hvad du mener :-)

    SvarSlet