onsdag, november 19, 2008

Et berejst strikketøj

Det går fremad med topstykket og det kommer vidt omkring. Sidste uge var det med i London og derefter har det fulgt mig på den daglige rutefart fra Vejle til Østerbro og retur. Vi tager toget. I toget skal der arbejdes for det daglige brød og muligheden for indkøb af mere strik, så den tid er disponeret.
Topstykket kommer frem hvis toget er forsinket (10 min her til morgen) samt i S-toget. Så hvis nogen har set en ivrigt strikkende mellem Kbh. H og Nordhavn kan det være mig. De 9 min er til større fornøjelse på den måde og topstykket er ganske velegnet til at gå til og fra på den måde. Meget retstrik på rundpinde er lige mig :-)
Efterhånden er der + 250 m, så det bliver ikke til meget mere end én omgang hver vej, men lidt har også ret. Tælleren står nu på 137 omgange, dvs. der er lige omkring 100 omgange tilbage nu. Hvis den skal være færdig til jul skal der nok strikkes lidt mere end i toget, så mon ikke det sniger sig med på en biltur eller op i sofaen en aften.
Rundpindene er bedre til transport end strømpestrik, som ellers er meget handy i størrelsen. Den runde pind risikerer ikke at forsvinde på samme måde som strømpepindene, som af og til truer med et flugtforsøg. Mareridtet er at de havner i en rille i sædet - uha.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar