tirsdag, december 16, 2008

Aktuelle strikkerier

Dette er den spæde begyndelse på en lang sweater til (bonus)datteren, der vel at mærke er større end jeg selv er. Eget designforsøg, strikket på yndlingspindene (3½, ædeltræ) i noget af rovet fra BC garn. Forleden var en stor dag, da topstykket blev færdigt og jeg samtidig nåede over ribben, som er noget kedelig.
Sweateren blev sat i gang på den lange togtur sydpå og min søde kæreste gik rundt med den som det eneste i rygsækken en hel dag - endda uden at jeg havde lejlighed til at strikke.

Næste nummer er strømper til mig - til at strikke på de 2 x 9 min i S-toget hver dag. Det bliver hurtigt til et par strømper og det er godt - jeg er blevet forfalden til dem herhjemme.
Sidste projekt er 'Everybody knows' fra Knitty - i noget helt andet og lidt tykkere garn (Rowan chunky - farvelagt af mesteren selv). Jeg kan ikke nøjes med at gå en størrelse ned for at få størrelsen til at passe, næh, jeg må ha' fat i lommeregneren, så det skal nok blive en lille regneøvelse. Det bliver på p 5½, en behagelig afveksling fra p3½ - selv om de er mine yndlingspinde. Nu har jeg lyst til noget strik på tykke pinde og med dejligt vamset garn. Det er superblødt.

1 kommentar:

  1. Den genseren ser ut til å bli deilig! Per Petterson har jeg ikke fått lest, men han skal jeg merke meg. "Hundehode" leste jeg tidligere i år, den var fantastisk! Hanne Vibeke Holst er også en favoritt, håper det kommer flere fra henne. God førjul!

    SvarSlet