onsdag, december 03, 2008

Familietur

I weekenden var 4 generationer af Kærestens familie på tur, plus det løse (mig mv.).
Turen gik til tysk julemarked i Hamborg, med tog. Udturen var vældig fin, uden skift og med pladsbilletter, så ingen panik. Julemarkedet var også godt. Hotellet var lidt udenfor byen, men lige ved siden af undergrundsbanerne, hvor den ene havde elevator, så igen ingen panik. Hjemturen var mere kaotisk fordi vi skulle skifte to gange, og toget var overfyldt (ingen pladsbilletter).
Fordi det var Tyskland har vi:
  • Drukket øl til frokost, hver dag
  • Kartofler eller andre varme kulhydrater til frokost (nødvendigt, man fryser r... af til julemarkeder)
  • Kål har indgået i forskellige former i flere måltider

Jeg er så heldig at jeg 1) godt kan li' øl og 2) har det fint med kål. Glühwein er et ekstra plus, derfor holder jeg af julemarkeder. De kræver varm mad til frokost for at man ikke går til af kulde. Der er mangfoldige muligheder for billig affodring på selve julemarkedet, f.eks. er det første sted jeg har set en flutes med marinerede sild som fastfood, men det kræver mange varme drikke for at kompensere for en varm frokost serveret i en varm og hyggelig bierstaub.

Strikkemæssigt blev det til næsten det halve af ribben på Kærestens datters sweater, så er der kun 57 cm til ærmegabet...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar