lørdag, januar 10, 2009

Foreløbig januar-strik

Bloggen har været på pause af jobmæssige årsager da jeg har været udenlands. I Riga, som fik 30 cm SNE - ægte, hvid frostsne. Fedt, når man nu ikke selv skal køre.
I lufthavnen i Riga så jeg et par enkelte lettiske vanter, uden at jeg blev rigtig imponeret. Mon ikke der ville være mere at byde på, hvis der havde været plads til et lidt længere ophold og mulighed for at opspore garn og strik.
Fordi det var i forbindelse med arbejde og fordi jeg ikke gad slæbe den kæmpe kugle som 100 g chunky lambswool udgør med, så blev der ikke strikket i to dage = strikkeabstinenser. Så jeg har taget revanche efter jeg kom hjem.
Kathrines sweater er snart klar til raglan-indtagninger og ærmerne er klar.Januar-projektet, sokker i Chagall strømpegarn skrider også fremad og er snart på et stade, hvor en slutspurt på to aftener kan gøre en forskel. Endelig er der en 'new kid in town', jeg kunne ikke lade være med at starte på Chevalier strømper. De bliver strikket i Karisma (classic), som ikke er et autoriseret sokkegarn. Derfor kommer der lidt sokkegarn i hælen. Efter billedet er taget er jeg nået videre og har konstateret at Kæresten ikke kan få dem på, så det bliver mine :-) Bølle kommenterer ivrigt på strikkeriet, nederst er der et situationsbillede fra i går. Vi hygger os!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar