torsdag, januar 01, 2009

A new years knitting

Godt nytår til alle!
På sådan en doven 1. januar sidder jeg i sofaen med musik på anlægget, the på kanden og godt gang i strikketøjet. Et af værkerne er Everybody Knows og i vintersolen i eftermiddags fik jeg et billede af status på værket.
Jeg nyder farverne og glæder mig til at se den færdig, inclusive special effect, som er en løbemaske, som kan anes øverst på ærmet. Ærmet er blevet vejet for at vurdere det samlede garnforbrug - det vejer 80 g, så jeg regner med at de 600 g garn er nok, uden at jeg må til at beskære længden. Ærmekuplen gav anledning til lidt hovedregning, når alle maskeangivelser skal omregnes med 14/18 dele, for at få strikkefasthed og mønster til at passe sammen. Nu får værket lov at hvile lidt, mens jeg nørkler videre med Kathrines sweater.

Happy new year!
Today I managed to get a picture of the first piece of Everybody Knows
to show the colors of the yarn. Very promising and I was happy to see that the sleeve took 80 grammes of yarn, as I have 600 g in total and was a bit nervous if it will be enough. Now I feel more comfortable. This piece of work will rest for a couple of days, as I have another project that needs attention, my stepdaughters sweater.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar