mandag, april 13, 2009

Ferietravlhed

Sådan ser det ud, når der er opstået en nødsituation og bloggeren har fundet det nødvendigt at slæbe en beskidt stige ind i huset for at hente lidt garn på lageret oppe på hemsen. Desværre for undertegnede er mine ben for korte til at jeg turde klatre ned igen uden bistand fra Kæresten, som næsten ikke kunne koncentrere sig af grin. Dog nåede han at tage kameraet og tage dette samt flere billeder for at dokumentere situationen. Godt at der er længe til næste større mærkedag.
Der har været mange projekter i gang i ferien, alle samtidige, naturligvis:
  • Afholdelse af børnefødselsdag (hun blev 22)
  • Udgravning og nedstøbning af fundament til drivhus (det skal flyttes)
  • Maling af døre (vi har haft samtalebadeværelse et par dage, kan ikke anbefales)
  • Nedklipning af lavendler og timian, så det duftede af Sydfrankrig :-)
  • Opsætning af et par skabe
  • Læsning, vi er på all time high på hjemlån fra biblioteket - 71 materialer
  • Diverse administration for jazzklubben
  • Oprydning i carport (hvor kommer alle de flasker og aviser dog fra...)
  • Nedtagning af hemsestige!
  • Et enkelt museumsbesøg og en tur til Jelling for at checke stenene og kirken
  • Opsyn med fasanreden i rosenbeddet, nu er der 7 æg
Lørdag var jeg i det lokale byggemarked og jeg var ikke alene. Det tog lige så lang tid at forlade byggemarkedet, som det havde taget at hente den ene sæk med gødning, som var målet med ekspeditionen. Byggemarkedet havde trafikregulering på parkeringspladsen, for at lodse de mange biler ind og ud. Det var solskin og feriestemning, så folk tog det pænt.
For mit vedkommende var det sidste stop på vejen og den økologiske gødning (aka tørret hønsemøg) duftede vældig stærkt, så ventetiden og det meste af turen hjem foregik med åbent vindue. Gødningen er ikke blevet spredt ud endnu, jeg tror jeg venter til sidst på eftermiddagen. Dynerne skal luftes først, og det ser jeg gerne ske i nogenlunde frisk luft.

Vi er blevet færdige med de fleste af projekterne. Der forventes en ny hemsestige i løbet af ugen og vi er ved at udtænke en plan for den fremtidige afskærmning af hemsen. En bedre afskærming vil måske blive en skuffelse for større besøgende børn, som har haft et særligt privillegie på at lege på hemsen. Det har været en form for adelsmærke at være stor nok til at blive godkendt til at opholde sig på hemsen, hvor Legoen bor og hvor ens lillesøster er for lille til at komme med op.

2 kommentarer:

  1. Fnis - jeg ser det for mig, også helt uden billeder.

    Som mor til en af de særligt privilegerede hems-wise, må jeg give udtryk for min skuffelse over det nye arrangement. Vi kommer og tager ændringerne i øjesyn....

    SvarSlet
  2. Hej Lise
    Og senere samme dag klatrede Kæresten op og ned af hemsen et par gange, bare for at demonstrere.
    Vi glæder os til at se jer! Muligvis vil man kunne blokere den nye stige ved at trække den op, men ingen garanti for at den er lillesøster-sikker.

    SvarSlet