mandag, maj 11, 2009

En lille vest

Premiere på Sanne Bjerregård -design på denne blog.


Det gik stærkt med en lille drengevest og jeg synes den er blevet sød. Str. 1 år, og til den gode side er min fornemmelse. Det er vist plads hele vinteren.
Der var ikke de rette mængder Spinni på lager, så den er strikket i 2 tråde Tvinni. Den er lidt vamset i det, hvor originalen måske er lidt blødere i alpakaen. Den er blevet fin på alle leder efter vask, hvor mønsterstrikken er jævnet lidt ud. Nu mangler kun knapperne.
Fakta:
Mønster: Teitur fra Rasmilla. Velskrevet, kun en enkelt detalje, jeg har undret mig over. Ikke noget, jeg ikke kunne ekstrapolere mig ud af. Op til ærmegabet går det hu hej, selv med Fair Isle teknik når der er mere end to masker i rad i samme farve. Begrænsning af kombinationen af små fingre og løse tråde. Efter ærmegabet skal der strikkes mønster både på ret- og vrangpinde, det tager lidt længere tid.
Garn: I alt 85 g Tvinni, strikket med to tråde.
Pinde: Rundpinde - 40 cm KnitPro 4 mm og 40 cm grå Aero 4½ mm
Samt strømpepinde 3½ til de sidste to omgange i ærmegabene, for at de bliver lidt stramme.
Nu glæder jeg mig bare til at se den på, når den unge herre holder fødselsdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar