fredag, maj 22, 2009

Toe up strømper i to udgaver

Det har været en stor fornøjelse at strikke med Bearfoot garnet, så stor at jeg var nødt til at strikke dele af den første sok to gange...
Eller også var det bare fordi der havde indsneget sig en unøjagtighed i mønsteret ved hælovergangen, som var rigeligt tydelig.

Garnet er superflot, blødt og blankt i farverne. Det skal jeg ha' mere af.
Snoningsdelen af mønsteret er også godt, mens jeg ikke er begejstret for hæl-delen. Fremover vil jeg snarere bruge hælen fra Widdershins, som jeg er i gang med og som tegner godt. Tineke har allerede strikket dem og givet positive kommentarer.
Facts om Boyfriend socks:
Garn: 1 fed MC Deep Forest (115 g). Til herrer str. 45 er et fed lige det mindste, alt garn blev brugt, til sidste meter.
Pinde: 2,75 mm bambus. Mit første projekt på bambuspinde og jeg er positivt overrasket over hvor seje de er. Godt buede er de blevet :-)
Mønster: Boyfriend Socks i str. medium. Snoningerne er flotte, hælen medium. Jeg synes den er for knudret og de har fået en lidt underlig spids hæl.
Hot or not: Det fremgår vist allerede. OK, men ikke topkarakter pga. hælen. De bliver brugt (positivt). På plussiden tæller, at de sidder pænt over vristen, som ellers også kan være et smertenspunkt for hjemmestrikkede sokker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar