tirsdag, juli 14, 2009

Mærkedage

Der faldt hele to mærkedage i weekenden, så der var travlt lørdag med forberedelser til familieståhej. Det var min fødselsdag, og en god del af familien var på besøg. Dog ikke Oliver med forældre, der fik jeg en flot buket lørdag formiddag at trøste mig med.
Det lykkedes mig endnu engang at 'plage' familien med mærkelig mad. Krabbekløer, jomfruhummer og rådyrkølle. Traditionen tilsiger at vi får jordbær på min fødselsdag, i år var det marinerede i appelsinsirup. Det var ganske glimrende, når jeg selv skal sige det og der var både kartofler og sovs, samt østrigsk hvidvin og en herlig smagfuld og imødekommende italiensk Brunello.
Dagen efter var det bryllupsdag og gemalen havde sørget for roser. Fødselsdagsgaver..? Bølle og kæresten havde lagt hovederne i blød og var kommet frem til tandpasta!?, en ny palette til køkkenet og et par kajaksko.
Desuden en fornyelse af husets bedste maskinen (røremaskinen), som giver nogle gevaldige brag, når der er lidt sej dej i skålen. Foreløbig er blikket faldet på en Electrolux Assistent - ikke særlig køn, men kan tage 2 kg dej og har meget tilbehør, som jeg har siddet og fablet lidt over.
Der var gode sager fra resten af familien, som havde kigget på ønskesedlen og fundet både behagelige og nyttige ting.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar