søndag, juli 26, 2009

Sommerferie og tid til strikkerier

Endelig ferie og tid til at både blogge og strikke og blogge om strik. Herligt.
Det startede rigtig godt torsdag med at posten kom med det nye Rowan :-D
Der er bestemt potentiale til vinterstrik, og jeg eeelsker de der støvede, varme tweed-farver, selv om det nu er sommer og sol/skyer/torden - bland selv i passende mængder. Mon ikke jeg lige skal ned og checke nogle af garnerne i den lokale garnbutik her i ferien?
Første clue i sjals-KAL er gennemført og nu venter jeg spændt på mandag aften, hvor Alice afslører næste spor.Meget passende med citrongult garn til 'orangeblomst' mønster. Det lugter lidt af får, så det skal helt sikkert skylles op inden det tages i brug.
Mens jeg venter på mandag strikker jeg på den gule sommerbluse, i en knapt så aggressiv gylden nuance. Det startede med at jeg blev lokket af de 40% rabat på Drops sommergarner, så der kom lige 9 nøgler med hjem - og vupti - det passer med løbelængden til en Buttercup str. S. Jeg er spændt på hvordan den falder ud. Nu er jeg akkurat nået til udtagningen foran. Det tog lidt tid at komme i gang, der var en mindre hjerneblødning mens jeg spekulerede over hvad pm og sm betød. Det tog en nats søvn, inden det gik op for mig at det var markørerne, der var tale om (place marker / slip marker). Endelig er der de røde snoninger, hvor det var nødvendigt for mig at lave et diagram til den midterste snoning, efter at være faret hjælpeløst vild i tekstbeskrivelsen. Forløbet kan nogenlunde ses, selv om den røde farve er fotograferet helt håbløst. Beklager meget! Med diagrammet går det tjept og det er en fornøjelse at strikke med de to tråde. Til denne type mønster (snoninger) er jeg helt enig i at to x tyndt garn er bedre end 1 x tykt garn. I andre modeller kan det være strukturen på garnet, der gør den attraktiv og speciel.

Første sommerferieprojekt ud over strikkeriet er oprydning i kælder og på hems, hvor jeg til nu har klaret at holde en gang fri hen til garnlageret. Absolut vigtigt! Men, suk, hvor har to personer mange ting! Don't tell - jo, man kan jo smide ud, men det her er godt, og det her var vigtigt og det her er historisk og og og.. Godt vi har både hems og kælder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar