mandag, april 26, 2010

Havetid

Weekenden har været dejlig og solbeskinnet, havetid. Eller de tørre hænders tid, for os, der kun bruger havehandsker når der er fare for at få fingrene i klemme, til rosenklipning etc.
De fleste af roserne er blevet klippet ned, jeg troede at have ordnet dem alle, men konstaterede at jeg havde overset et bed. På den igen.
Desuden er der blevet luget i det største rosenbed, efter at Kæresten havde påpeget at 'mit' bed så herrens ud. Det er stadig ikke kønt, nu skyldes det dog i højere grad at bunddækket endnu ikke er i gang, frem for mængden af mælkebøtter, selvsåede diverse vækster og vildskud. Mon ikke bunddækket kommer på banen i løbet af en uges tid.
Desuden er drivhuset blevet vasket og første sæt salater er sået. Jeg er langt efter mine forældre, som har haft nye kartofler i deres store drivhuse en uges tid. Lidt har også ret, jeg har persille fra sidste år i drivhuset. Ude er krydderurterne også i gang, i går havde jeg fornøjelsen af årets første mynte. Det var en del af en ganske dejlig gang hjemmelavede ravioli med asparges, kartofler og mynte. Jeg er noget selvfed over at alle ravioli holdt tæt under kogningen og en fin alternativ måde at bruge asparges på. Opskriften er fra Jamie Olivers første kogebog.
Til den mynte-kyndige læser, nej, mynten er ikke i drivhuset, men i græsplænen mindst to meter fra ethvert tilløb til bed, midt i et område, hvor plæneklipperen kommer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar