torsdag, maj 20, 2010

Multitasking eller utålmodighed

Sidder og surfer, checker Ravelry, bander lidt over at toget er en time forsinket, så jeg først er hjemme over syv, strikker og lytter til musik.

Faldt over denne ikon på en Ravelry-gruppe, som jeg vist heller må notere mig.

Strikkemæssigt er jeg nået til slutspurten af det blå estiske sjal, som får et par mønsterrapporter mere end opskriften siger. Jeg har under alle omstændigheder måttet tage hul på andet nøgle af mit cashmere, så nu er der rigeligt garn. Der resterer 1½ af de halvautomatiske mønsterrapporter, så kommer der et stykke, som kræver diagram. Med lidt held bliver det pinsens projekt, så det også lykkes at få noget færdigt i maj. Øvrige igangværende projekter bliver ikke færdige denne måned, det har jeg hverken tid eller håndled til (av, av..).
Backup-planen strikkemæssigt er et hedesjal a la Britt - retstrik på en rimelig størrelse pinde hjælper på meget.

1 kommentar:

  1. Hehe - det var en sjov ikon. Og ja, et restrikket skal på pind 4,5 kan hjælpe på meget. Mit blev strikket i en periode med dårlig albue.

    SvarSlet