tirsdag, juni 29, 2010

Sommerstrik

Hmm, faldet i igen. Denne gang i Sommerfuglen, lidt sammen med Ulla (hyggelig miniraid i storbyen).
Det blev til to bundter hør/bomuld i en smuk rød farve, hvor den røde har en smule lilla i sig. Jeg har (savlet) sukket over garnet i den lokale garnbiks, som havde det i et ballonkjolekit. Det blev ikke til noget, det forekom en smule uoverskueligt med et kjoleprojekt oven i de allerede igangværende projekter. En lille chemise forekommer derimod som et godt prøveprojekt på at strikke hør.
Strikkeprøven er gennemført, og konklusionen er at jeg skal strikke på pind 3,25 for at strikkefastheden passer. Nu skal jeg så afgøre med mig selv, hvor tætsiddende modellen skal være, om det er S eller M, der skal slås op til. Imens strikker jeg videre på Pioneer, som nærmer sig den afsluttende ærmestrikning samt kanthækling. Stort.
Sommerfuglen er et slaraffenland for strikkere og brodeuser. Jeg bliver altid fristet af deres mange flotte broderikit, selv om jeg ved hvor lang tid det tager. Der er både de traditionelle HF (Håndarbejdets Fremme i dette tilfælde) tællemønstre samt 'paint by numbers' kit, hvor mønsteret er fortrykt på stramajet. Der er både store projekter og projekter i børnestørrelse, projekter på meget fint tekstil og broderi, der næsten må være med stoppenål, så tykt er garnet. Umm - farver i lange baner.

2 kommentarer:

  1. Tak for sidst. Det var mit næstbilligste besøg til dato. Sommerfuglen er bare for fristende. På fredag skal jeg krydsnøgle linea til min chemise.

    Broderi er superhyggeligt, det tager bare for lang tid.

    SvarSlet
  2. Selv tak, og god konference. Jeg er helt enig, broderi er dejlig og langsommeligt. Og den lange garnvæg...

    SvarSlet