mandag, august 16, 2010

Hyggelig eftermiddag

Strikke- og alt muligt andet snak med to strikkeveninder, og flittig strik, frokost og lækre kager, kun let afbrudt da familien kom hjem med 25 kg mel herfra, og derfor billedet. Der var en times togtur hver vej, som kan bruges til strik og telefonsnak med familien, og begge dele blev passet. Alt i alt nåede jeg i toget at hjælpe min gode broder og få strikket adskillige omgange på little black dress, som nu er på slutningen af andet panel i skørtet, og dermed snart tid at få prøvet med en passende stor rundpind for neden.

Hjemad nåede jeg toget i fin stil (efter lidt ufrivillig sightseeing i Fjordparken, det kan også være svært at finde ud!) og det var en rigtig dejlig eftermiddag, lige hvad jeg trængte til.

På vej hjem, for en blid overgang til ikke-fiberrelaterede samtaleemner, hørte jeg en ny favorit strikkepodcast, meget britisk stemme og stil. Fantasktisk. Den ene af udgaverne syntes jeg dog var noget spids i stemmen, ind til det gik op for mig at afspilningen kørte med ekstra hastighed (1,5 x normal). Til gengæld gik det hurtigt med at komme hen over indledningen, så det er faktisk en vældig anvendelig feature ved afspilleren. På sitet er der links til adskillige andre, både blogs og podcasts til almindelig inspiration og lidt britisk fornemmelse for strik og garn.
Hjemme var Kæresten klar med aftensmad, og som bonus sørger han for at resterne bliver til aftensmad i dag,. Hvor er jeg heldig :-)

2 kommentarer:

  1. Tak for sidst! Glæder mig til at se den lille sorte, du snart færdig.

    SvarSlet
  2. Selv tak! Jeg ser frem til en færdig Abalone, og det nuværende vejr må fremme sagen...

    SvarSlet