onsdag, oktober 20, 2010

Strømper til småpiger

Der er strømper på vej til småpigerne, to forskellige mønstre og to forskellige lilla farver. Storesøster får de mørklilla, som er færdige, mens lillesøster får de lyslilla. De skal gerne være færdige på søndag, hvor vi får besøg.  
Garnet til begge par er Arwetta strømpegarn, det er første gang at jeg prøver det.
Det er meget blødt, noget blødere end Brugsens 'beton'strømpegarn. Jeg er spændt på om det kommer til at fnulre. Bortset fra det, så er det fint med både blødhed og maskinvaskbarhed.
De mørklilla er Duckies, som jeg har strikket før i voksen-udgave, og her er skaleret ned til barnestørrelse ved at gå ned på p. 2½. Til strømper til en 7-årig (ca. str 34) har jeg brugt 47 gram.

De lyslilla er Catnip, også p. 2½. Igen skaleret, her ved at der er 48 masker i omgangen. Mønsterrapporten er 8 masker, og jeg har 25 masker hen over foden, for at have symmetri i mønsteret.   
Endelig, et blik på dampende vand søndag morgen, hvor fjorden er varmere end luften. Ved denne årstid har vi en del meteologiske fænomener morgen og aften. Meget fascinerende og smukt. 

2 kommentarer:

  1. Flotte strømper, arwetta har jeg endnu ikke prøvet. Men mon ikke de unge damer vokser ud af strømperne før de fnulre for meget.

    SvarSlet
  2. ...det er også det, som jeg tænker. At det er et velegnet testprojekt.

    SvarSlet