mandag, november 22, 2010

Der strikkes ærmer

Cumulus har fået to ærmer, genialt at de er strikket ovenfra og ned, når jeg nu er i tvivl om ærmerne skal være lidt længere. Kraven vokser frem, og da synålen var fremme, idet mønsteret kræver en mindre indsats med synålen for at kunne starte på kraven, skyndte jeg mig at gribe øjeblikket, og hæfte ender. Wee, så mangler jeg kun at strikke kraven færdig og at finde de rette knapper.
Modellen bliver fin, og pga. udskiftningen af garn bliver den en ret kropsnær trøje, hvad jeg er godt tilfreds med. Udtrykket og stofligheden er noget anderledes end originalen, så vidt jeg kan dømme fra fotoene i bogen, der er ikke meget 'halo' (hvad hedder det på dansk) over den tykke uld, i forhold til en blanding med Isagers alpaca 1. Den tykuldede version tro jeg kommer til at se godt ud, ovenpå en tynd, langærmet t-shirt, og den er måske en tand mindre 'den trykke og varme vintertrøje' end originalen.

Samtidig vokser ærmerne til den grønne udgave af Frost, til Kæresten. Han har endnu længere arme end jeg.
Til sammen giver det mindst to meter ærmer, og så venter ellers en stor bul til Frost. Det bliver fremragende tilskuerstrik - mens jeg venter på at det bliver min tur til at få konsollen til wii sport.

Husstanden er blevet 'udvidet' med en udendørskanin, der er en lille brun langøre, der vist er blevet dumpet på den nærliggende parkeringsplads. Ufint, lige op til vinter, frost og jagtsæson. Ninka får lidt æbler og gulerødder hos os, og skal såmænd være velkommen til at bo under terassen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar