onsdag, marts 30, 2011

Humørsokker og messekøb

På sådan en lidt grå eftermiddag, må det være på sin plads med et billede af, hvordan det neonfarvede garn strikker op i en sok str. 38. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvilken størrelse, der vil give næsten lodrette striber. Teknisk set bør det kunne beregnes, og det er jo nok str. baby, vi er nede i.
Jeg er sikker på, at jeg bliver let at identificere med disse sokker på fødderne, og jeg tror også at sokkerne bliver godt brugt, for garnet er vældig lækkert. Der er lidt mohair i, som giver en ekstra lækkerhedsfaktor.
Søndag havde jeg lokket min mor med til Middelfart og håndarbejdsmesse. Jeg kan konstatere, at æblet ikke er faldet langt fra stammen, for selv om hendes hænder ikke kan holde til at strikke mere, så var der nogen garngramsning fra moderens side. Hun faldt for denne poncho fra Kastaniestrik, og erklærede tilfreds, da vi gik ud, at det var den bedste model, som hun havde set på messen. Desuden forelskede hun sig i garn fra Hjelholt, så næste bestillingsprojekt ligger i kø, jeg skal bare lige have strikket den lækre poncho først, og vi skal finde en god model til farveskiftegarnet. 
Der var herligt gensyn med adskillige strikkere fra blogland, samt Fru Kvist med familie, det sidste på adskillige af standene (Rasmilla, Geilsk, Seyfarth,...). 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar