onsdag, november 09, 2011

I fuld galop

November, november, november - jeg synes nu også denne måned går i højt tempo, og det snart er december :-)

Sidste onsdag var almindelig arbejdsdag, derefter forberedelser til koncert. Torsdag igen almindelig arbejdsdag, om aftenen koncert med Hans Ulrik / Lars Jansson. Herlig koncert, hvor musikerne hyggede sig på scenen, og den gode stemning kom ud over kanten.
Fredag en time tidligere hjem fra arbejde (som var projektstart hos ny, gammel kunde, med mange gensyn og en følelse af at vekendt savsmuldslugt), for at nå at kaste lidt tøj, rok, fibre og garn ind i bilen for at køre til workshop, fra det forrige indlæg.
Lørdag hjem igen sidst på eftermiddagen, for at tage til fødselsdag. Undervejs skulle vi lige aflevere min bil til værkstedet.

.. og så gik det galt, for gaven kom ikke med, og min (træthedsbetingede) forkølelse begyndet at rulle sig ud. Tidligt på aftenen måtte jeg sige tak for i aften og be' min søde kæreste om at køre mig hjem, til min seng.

Søndag ville jeg koge lidt suppe i trykkogenen. Det bedste jeg ved mod forkølelse er varm (stærk) suppe, og i dette tilfælde måtte det godt gå lidt stærkt med suppen. En trykkoger koger effektivt, en times kogning er tilstrækkeligt til et fint resultat på suppefronten.
Desværre havde forkølelsen sat sig på dømmekraften. Der blev lindet på låget lige tidligt nok i forhold til trykket i kogeren, med det resultat at der kom en mindre geyser af suppe ud. Så - mindre omgang vask af gulv (og væg).
Resten af søndagen forholdt jeg mig i ro efter instruks fra den gulvvaskansvarlige og blev sendt i seng inden kl. 20.
Det gik bedre mandag, hvor bilen var klar, smurt, repareret og velkørende igen. Gaven til niecen blev sendt, og er nået frem. Så mangler vi bare at der kan blive gjort kål på resterne af den snotøgle, der gemmer sig i næse/halsregionen.
Jeg håber at I undgår snotøglen, den er lidt træls, for nu at sige det på jysk :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar