onsdag, maj 23, 2012

Sommer, bøger, have og ladyhænder

Herligt at komme hjem fra arbejde og kunne sætte sig på terrassen med en god bog og aftensmad. Jeg var heldig i går på biblioteket og fik 2. bind af 1Q84 med hjem. Jeg var opslugt et godt stykke tid. Heldigvis er den tyk, og der et bind mere. På biblioteket scorede jeg også Gerbrandt Bakkers 'Juni', som er læsningen til næste læseklub. Den må lige vente, Murakami får lov at komme først.

I aften bliver det lige så godt, er jeg sikker på. Inden aftensmad og læsning skal der 'kigges' til drivhuset iført havehandsker. Neglelakken fra weekendens fest er væk for længst, efter 24 timer så det forfærdeligt ud. Ikke meget lady over lige netop fingerspidserne på mig, den slags pynt harmonerer dårligt med roning, havearbejde og min generelle tendens til at have fingrene i al ting.

I aften i haven må det være tid at plante et par krydderuter der står og venter samt den famøse bladselleri.  De nyplantede tomater skal garanteret have vand, så de kan få gang i groningen. Den første tomatblomst kigger frem, og udenfor drivhuset står min kvædebusk og blomstrer smukt i år. Mmmh - og jordbærrene har blomstret et par uger og er ved at sætte de første grønne bær.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar