torsdag, juni 14, 2012

Fagre nye verden

Sådan her en morgen, inden 8 at have bestilt lækker hvidvin (så mangler vi kun solskinnet), set på garntilbud, logget på arbejdsmail i hjemmevirksomheden og hos kunden. Det er da smart, når altså nettet virker som ønsket.
Samtidig glæder jeg mig over, at jeg i går fik vundet ca. 250 m håndspundet kameluld/silke/uld-blanding af spolen på rokken, så jeg i alt har ca. 400 m lækkert garn til en aldeles håndholdt hobby. Det er brunt med et stænk af lilla, så det er faktisk ikke specielt fotogent, men blødt

Jeg hørte i går et par udsendelser fra radioarkivet, hvor der (i en tid før 1970) blev talt om stress og administrativt bøvl. Der var også et klip med en sprogprofessor, der talte om sædernes forfald og ungdommens manglende ordforråd. Jeg er snart ved at være gammel nok til at kunne synge med på den melodi, som vist har kørt siden oldtiden, så vidt jeg husker de gamle grækere ;-)
Møllehave var der også, med en 80-filosofering over problemet med digitalure. Digitalure er dog gået af mode igen, er mit indtryk, måske fordi den runde urskive har et stærkere grafisk udtryk.

Samtidig læste jeg en artikel i Weekendavisen (på papir), om at unplugged var et nyt statussymbol.
Om det kommer til at passe, at der vil være status i at være unplugged eller det er et udtryk for ønsketænkning ved jeg ikke om jeg tør tro på. Det forekommer mig at være svært for alvor at 'markedsføre' en status, der både er uhåndgribeligt og pengeløst, uden at det kommer til at være bedrevidende og demonstrere (påtaget) overskud, men det er måske bare mig, der er lidt skeptisk.

Hav en god - mere eller mindre elektronisk - dag!

2 kommentarer:

  1. Der er selvfølgelig altid en fare for at komme til at virke frelst, men det er dog mindre vigtigt efter min mening. Unplugged som statussymbol kan jeg sagtens forestille mig. Måske er overskuds mennesket træt af at "være på" i døgndrift. Hvor det for ikke så mange år siden signalerede status at slæbe rundt på en mobiltelefon (de var store dengang), kunne der sagtens i dag være status i, at slippe for telefonen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for kommentareren. Jeg tror at et af 'problemerne' er, hvordan man fortæller at man er unplugged, hvis man er ægte unplugged. Ud over småfilosoferen, undres jeg af og til over, hvad der er vigtigt, i forskellige livssituationer og -faser.

      Slet