tirsdag, juli 03, 2012

Tid for opdatering

På strikkesiden - både Linnea og Folded er færdige, og ret vellykkede. Billeder og fakta kommer.
Starling har vist sig at være økonomistrik, jeg er næsten tilbage hvor jeg var inden der blev trevlet op.

Læsemæssigt kan jeg anbefale to helt forskellige bøger - Damernes Detektivbureau nr 1 og Efter midnat af Murakami (ja, jeg har et blødt punkt for denne japaner).
En ærværdig dame fra Botswana.
Damernes Detektivbureau, hvis du holder af et roligt tempo og en historie, hvor det meste ender godt til sidst. Det jeg i virkeligheden holder mest af er anti-heltinden, som er en afrikansk dame med traditionel figur, samt at læse en historie fra Afrika, som handler om almindelige menneskers almindelige problemer. Bevares, der er varmt, og eksotiske omgivelser, men i bund og grund er det en historie fra et hverdags-Afrika.
Nu er det fiktion, men efter lidt baggrundslæsning om Botswana mener jeg at bogen er forholdsvis realistisk, landet er ret fredeligt og om end fattigt, så på vej frem (de har diamanter). Endda er Botswana relativt u-korrupt, med en fornuftig økonomi (og hvem kan sige det for nuværende) og med et demokratisk system. Det eneste, der måske gås let hen over er, at som så mange andre lande i Afrika er HIV/AIDS et problem.

'Efter midnat' er Murakami på vej til at skrive 1Q84 - i en noget kortere form, og med knapt så meget parallel universer. Jeg var meget optaget af den og var næsten tilbage i min gamle læseform, hvor der gik en bog om dagen.
Bort set fra det, så har vi travlt på arbejde. Ryggen har det heldigvis bedre, og selv om jeg var ved at kaste mig forlæns omkuld på en trappe forleden slap jeg med mindre blå mærker. Det så sikkert sjovt ud. Selv om jeg gik med en sandwich i hånden, lykkedes det skjorten at slippe, og hverken pc eller telefon tog skade, eller ramte andre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar