mandag, august 13, 2012

Ravellenics - færdig!

Der er ikke blevet blogget særligt meget om Ravellenics her, men jeg har skam strikket. Wingspan er strikket og delvist spundet under OL.


Da vi kom hjem fra Italien var jeg løbet tør for garn, og måtte have gang i spinderiet. En lille 'snoldet' klat kunne det blive til. Der er kun 3-4 g. Jeg mangler også kun 3½ afslutningsrække, så det er nok.
Nu er jeg færdig, og der er hæftet ender og blokket ud. Nydeligt.


Fotograferet på baggrund af min dyne, som er til luftning i dette herlige sommervejr.


Fakta:
Mønsteret er Wingspan, uden nogen modifikationer.
Pind 4 mm Knitpicks. Mønsteret stiller ikke særlige krav til spidser eller lignende på pindene, det er ret - ret - ret.
Garnet er mit hjemmespundne angora/merino mix. 70 g var der i fibrene og jeg har brugt op. Der var alvorlig frygt for at der ikke var nok undervejs, men det gik akkurat. En gammel portion fibre fra Socktopus.
Der er spundet hårdt (højt twist, den næsthøjeste ratio på rokken), for at holde på angoraen. Garnet fældede helt utroligt meget på min sorte hørkjole under hjemturen, så jeg håber, at det har fældet det værste af. Derfor er angora ikke min favorit, uanset at det er meget blødt og lækkert.
Hot/not: Teknisk og tekstur-mæssigt er det fint. Jeg er i tænkeboks, om det på grund af det meget lilla i garnet kan få et bedre hjem, der sætter mere pris på farverne.

Meget fin størrelse og facon, som kan draperes lidt anderledes end de sædvanlige trekantede tørklæder. Jeg kunne godt finde på at strikke et mere, for det er enkelt og hurtigt.

 

4 kommentarer:

  1. Stort tillykke med bedriften og det fine tørklæde. Herligt at du lige kunne trylle en lille portion mere :-)

    SvarSlet
  2. Tillykke med medaljen. Det er et flot tørklæde. Jeg håber, at angoraen ikke fælder mere ellers må det vel en tur i fryseren?

    SvarSlet
  3. Det er et meget smukt tørklæde og de lilla farver er lige prikken over i'et.

    SvarSlet
  4. Tak alle tre for roserne. Mht fældningen skal det lige blive lidt køligere inden det efterprøves. For nuværende ligger tørklædet i gaveskuffen :-)

    SvarSlet