mandag, august 20, 2012

Sejleroplevelser

Søndag var vi ude at ro. Uden kamera, så jeg kan desværre ikke vise billeder af den sæl, som vi mødte. Indtil i går var jeg ikke klar over, at der kunne være sæler i Vejle Fjord, men nu har vi set én i øjnene. Den var næsten lige så interesseret som vi var, indtil den med en elegant bøjning af kroppen dykkede og svømmede væk – under min kajak.
Dejlig tur, jeg var endda ude at bade, så er det sommer!

Sidste weekend havde vi også kajakkerne i vandet, hvor der var familietræf hos min søster. Ældste niece er efterhånden blevet for stor til at kunne sidde foran, så i anledning af at hun er ved at kunne svømme fik hun lov at sejle selv. 


Yngre niece er ikke helt så god til at svømme, så hun måtte sidde foran. Med de forstyrrelser for sejleren det medfører, når hænderne ikke er låst fast, men kan plaske, hive tang op og i det hele taget finde på, når man sidder foran og det er sommer :-)
Min søster og svogers lille gummibåd var også et hit, især med legeonklen som trækdyr.
Selv min far var ude, første gang i en kajak, som +70 årig. 
Det gik godt alt sammen og det var (også) en dejlig dag.
Næste indlæg bliver nok om de blå sokker på pind 2 som er ved at nærme sig en afslutning og måske en opdatering på Starling og broderi. 

2 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud med sådan en gang kajak sejlads for hele familien. En god ide til en hyggelig dag, hvor der sker lidt og vejret ser jo ud til at være fint på billederne.
    Det er godt gået af din far at kaste sig ud i kajak sejlads som +70 årig. Han er da sej.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kajak kan varmt anbefales også for ikke-øvede, når vandet er roligt. Vi har også haft venner med på vandet, det er super.
      Vi har en stolt tradition for ældre søfarende, min svigermor styrede en husbåd på over 10 m da hun var over 70. Barnebarnet, der tog et fotografi har døbt billedet 'farmor styrer for vildt' ;-)

      Slet