søndag, februar 03, 2013

Småspansk

I dag har jeg lyst til spansk - så vi tager ...
kylling, bacon, løg, peberfrugt og røget paprika. Plus løg, hvidløg og tomater.
 

Bacon og løg snurres for, og det hele kommer i yndlingsgryden. Den sorte stegegryde, der lige præcis passer til en god buttet kylling. (selv om kyllingekød er maget, skal kyllingen ifgl. mine kogebøger alligevel være buttet - tja)
Salt og peber, samt en sjat rødvin i bunden. Så er det klart til at komme i ovnen ved ca. 160 grader og passe sig selv en god time, og derefter nok tre kvarter. Den sidste runde med et fad kartofler i både ved siden af, også i ovnen.




Herlig søndagsmad med et godt glas spansk rødvin til, og lækker restemad til i morgen, hvor det godt må være lidt nemt.Som et yderligere plus er der minimal opvask, her i huset må den sorte gryde nemlig godt komme på bordet.




I mellemtiden har jeg været på garnlageret og fundet strømpegarn frem. Jeg faldt over et par strømper med kabler, som absolut ville på pindene. Tilfældigvis var der lige to nøgler råhvid Regia Silk Sock på lageret.
Halvanden omgang, så er det klar som taskestrik, og jeg fortsætter med Starling. Jeg nærmer mig de 40 cm i kroppen, og konstaterer at måling af den slags stribestrik er næsten som at måle elastik. Såee, den bliver så lang, som jeg synes ser fornuftigt ud i lodret tilstand. 

3 kommentarer:

  1. Tak for den lækre opskrift, den skal prøves. Kan man ikke bruge almindelig paprika?

    Strømperne ser lækre ud. Jeg er spændt på at se din starling.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt.
      Jo, bacon giver i sig selv en lidt røget smag, så alm paprika vil også kunne bruges.

      Slet