søndag, maj 18, 2014

Nyt på vej

Ny projekt på pindene, Svalbard - med en interessant konstruktion. Bemærk - dette er ikke en Isager, som ellers er go-to designeren her i huset.
Billedet viser ryggen + ærmer. Efterfølgende samles masker op til forstykkerne ved de skrå kanter, samtidig med at ærmemaskerne sættes på en ventetråd. Stort set sømfri konstruktion, som jeg er spændt på at se. Garnet er Holst supersoft fra lager, og lidt anderledes end standardfarverne i min garderobe. Lige om lidt er jeg så langt, at der er et godt stykke med næsten automatstrik - til læsning etc.
En udflugt tidligere på foråret til København gav lidt hørgarn  og her til lageret. Efter lidt venden og drejen er jeg blevet enig med mig selv om at det må blive endnu en Helga Isager - Coral, der er udgangspunktet. Her begyndelsen. Jeg er snart så langt på forstykket, at jeg skal tage stilling til, om der skal strikkes rundt som i opskriften, eller jeg strikker frem og tilbage, og syr sammen. Umiddelbart ser garnet ud til at være fint balanceret, uanset er udgangspunktet at man ikke helt kan vide med hør, så det bliver en sammensyet model. Lækkert 100% hørgarn, og ok at strikke i. Lidt hårdt og naturligt mindre fleksibelt end uldgarn, men med en god fornemmelse i det færdige tekstil.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar