onsdag, juli 09, 2014

Lige til rette tid

Pyh - det er varmt i dag. Derfor er det meget passende at der blev en sommertop færdig i forgårs, nu fotograferet.
Farven er en anelse mere grøn-blå end det vises. Lyset er hårdt i dag, og jeg er forlængst trukket ind i skyggen igen med et glas vand, og kun tæer og underben soler sig.
Dagen i dag har været hjemmearbejdsdag, der er stille på kontoret og mit arbejde i dag har været læse- og skriveopgaver, så derfor har der været en god anledning til at fotografere, og derfor har jeg nu taget toppen på, for at afprøve i praksis.
Den virker fint - men der er stadig varmt på terassen! Fugle og egern holder siesta - og dukker op igen senere på dagen.

Fakta om Hørtoppen:
Mønster: Isager (igen) - denne gang Coral. Må indrømme, at jeg efter færdigt arbejde ikke helt forstår, hvorfor den øverste bort er strikket i to dele, men det er måske grunden til at Olives kant er strikket rundt. Anyways - sjov konstruktion med rynkerne på bærestykket og skrå-effekten ved udtagninger og indtagninger. I modsætning til mønsteret har jeg strikket kroppen frem og tilbage, for at sy sammen i siderne. Det hænger sammen med valget af garn, og risikoen for en snoet top.
Garn: 200 g Kalinka i blågrøn + ca. 30 g blandet Lin og lidt Viscolin. Kalinka og Lin er fra en københavnertur i foråret, som nu næsten går i 0 lagermæssigt. (det er der så andre årsager til at lageret totalt set ikke gør). Kalinka er ok at strikke af, behageligt at have på allerede og jeg ser frem til at det bliver blødere i vask. Lin er ret hårdt, og noget tykkere - her overvejer jeg, hvad jeg skal bruge resterne til. 
Pinde: De to dele er strikket på 3,25 mm hhv. Knitpro og Addi - de nye turbo lace. Begge glimrende, de nye Addi er dog lidt bedre. Glatte og spidse, så ind- og udtagninger går som en leg. Og så lugter de ikke af messing, som de almindelige Addi lace gør, i mine hænder og næse.
Hot/not: Modellen er lidt lang - det er åbenbart svært at gøre mig tilpas, for andre modeller har været korte. Fin, klædeligt bærestykke og lækker farve - jeg er sommerklar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar