tirsdag, juli 29, 2014

Mobiltasken i pangfarver

Færdig, endda monteret. Modtageren er på miniferie hos os, så jeg fik en aftale med monteringsÅge i weekenden, og tilsammen blev den lavet færdig. Det hjalp, at vejret var mere fugtigt, og dermed at der er køligere i hobbyrummet, i dette solskin bliver der alt for varmt efter kl 10, og ligefrem sætte vækkeuret for at komme op og montere??

Nå, men det udmærkede mønster fra fru Zippe indeholder også en vejledning, og der begynder også at være en vis rutine i processen. Så det gik ret smertefrit.

Jeg klipper lidt af hjørnerne af, for at kunne vende tasken og skubbe hjørnerne ud på plads, og foeret skal være rigeligt, men ikke alt for stort. En alm stump papirsaks er god til at skubbe hjørner ud, og vendt om er den også fin til at få foret skubbet godt ned i tasken.

Foeret håndsyes fast i toppen med små sting, efter at remmen er sat på plads. Jeg valgte et stykke stof fra lageret, som jeg synes matcher taske og modtager bedre end det pæne, ensfarvede sorte, der fulgte med i kittet. Hobbylager styrer!

Modtager og jeg har kort drøftet, om der er behov for en tryklås eller andet i toppen, for at kunne lukke til. Det burde kunne lade sig gøre, men har ikke føltes nødvendigt i de to første, så vi afventer.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar