mandag, september 08, 2014

Markfest og mandel/blommekage

En helt almindelig weekend efter en uge uden ekstraordinære begivenheder. Lørdag med skønt vejr, diverse hjemmesysler, tøjvask med udetørring i det gode vejr og cykeltur til den årlige markfest (gadefest for os på landet). Det er ikke så tit, at vi har muligheden for at kunne cykle til og fra festen. Det er lørdagsluksus at komme hjem fra festen og lægge sig i nyvasket, lufttørret sengetøj.  
Det ene af vores blommetræer bugner af blommer og nogle er blevet brugt til en kage. Sukkerbrødsdej med tilsat vanilie og mandelmel og opskriften giver kage til en lille bradepande (ca 20x30 cm). I øvrigt tog dejrøringen mere eller mindre livet af min håndmixer, som faktisk er (var) ret ny. Hmm, men det skal nu ikke afskrække nogen fra at bage kagen, der var ikke noget ekstraordinært tungt eller mixer-dræber over dejen. Jeg fik brugt det sidste mandelmel fra Mallorca, som har ligget i køleskabet og ventet på den rigtige lejlighed. Mandelmel er lækkert og giver et ekstra løft, og jeg har set at Kvickly har haft mandelmel i sortimentet. Ellers har min lokale delikatessehandler, hvilket kun er en hjælp hvis man bor i nabolaget. Det er noget lettere at købe melet end selv at rive mandlerne, specielt, hvis man først skal have afskallet mandlerne.
Har været på udkig efter monteringsstof til min citrusfrugt-pude, og fået et godt hint, som må afprøves

Ingen kommentarer:

Send en kommentar