søndag, marts 01, 2015

Bøger, farver og lidt garn

Sjalet er tørt, pakket ind og foræret væk. Kanten på fåretæppet vokser langsomt men støt. Beregninger og kontrolvejninger viste, at jeg ville løbe tør for en af farverne, så efter lidt overvejelse besluttede jeg mig for at købe et ekstra nøgle af den lysegrå. Alternativt havde jeg mikset noget gråt supersoft med en lys grå alpaca, og det var nok gået, men havde alligevel været ærgerligt.

Så, indkøb hos Jamieson & Smith, og portoen er jo den samme op til 2 kg... Der kom et komplet farvekort og en lille smule supertyndt garn med. Man skulle nødigt gå ned på tyndt sjalsgarn, og jeg har en bog liggende med shetlands-sjaler. Orker ikke flere nupper lige nu, uanset at de ser godt ud.

Desuden er der indløbet to nye bøger på hylden, en om patentstrik og en om dobbeltstrik. Skal også studeres nærmere ved lejlighed.

Godt, at det er perfekt nørklevejr her til eftermiddag. Fortsat god søndag.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar