søndag, maj 31, 2015

Opsamlingsheat

Livets gang i al almindelighed gør, at der er lidt længe mellem indlæggene på bloggen. Blandt andet fordi jeg, når jeg er kommet hjem forsøger ikke at bruge så meget tid ved en PC. Det givetvis nødvendige sporarbejde på Vestfyn koster mig ca en time mere hjemmefra om dagen indtil sommerferien, så dagene bliver let lange. 
Der strikkes og broderes stadig (og sys såmænd også lidt). Her er opsamling på nogle af forårets produktioner. Alt af lagergarn, så lageret er faktisk under nedbringelse i øjeblikket. 
Først helt almindelige strømper til Kæresten, dog med asymmetrisk tå. 
Hurtige facts: Lidt mindre end 100 g Scheepjes Invicta Colour, pind 2,25 mm. 
Garnet er entrådet, hvilket jeg godt kan blive lidt træt af at strikke med. Jeg synes generelt at entrådede garner splitter let. Ellers dette et smukt garn og med et dejligt 'uldent' resultat, som er ret attraktivt i det færdige produkt. Strømperne passer perfekt, og er endda næsten symmetriske. 
Restegarn fra tørklædet nedenfor. Det må da siges at være godt udnyttet. 
Lækkert, lækkert garn fra Fleece Artist (BFL) i farven Sangria. Det blev til et dejligt langt og blødt tørklæde. 
 Lidt tættere på, hvor farvespillet ses bedre. Retstrik fungerer bare godt med multifarvet garn.
Seneste - lige hoppet af pindene i dag (og monteret!).
425 g tyk no-name hør (Garnudsalg), pind 4 og opskriften Ambiente er blevet til en sommerbluse. Den er strikket rundt, hvilket er lidt satset med hør. Lige smidt i vaskemaskinen, så er jeg spændt på at se om den stadig er lige efter vasken.  
Opskriften er med en ny konstruktion af skulder/ærme (contiguous), som umiddelbart ser ud til at fungere fint.
Endelig - lidt ny begyndelse.
Jeg var forbi upcomers.dk i går og fik disse lækre farver med hjem fra g-uld. De hører til i det midtjyske, så forhåbentlig er det ikke sidste gang der optræder plantefarvet uld her på bloggen. 
Jeg har ikke en konkret plan endnu. Der er en hel del flere farver og ellers ser tykkelsen på brodergarnet omtrent ud som Flora Wool / Håndarbejdes Fremmes uldgarn, som jeg efterhånden har en hel del rester af.
Fortsat god søndag og god uge til alle.

3 kommentarer:

  1. Så produktiv du har været. Det er fine ting, især tørklædet er jeg helt vild med.
    Det plantefarvede garn ser super lækkert ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anonym7:53 AM

      Tak - ja man kan jo desværre ikke fotografere blødhed :-) Jeg kan varmt anbefale Fleece Artist-garnet og det løber ret langt.

      / Kirsten

      Slet
  2. Min sympati - manden har opgivet DSB og tager bilen (suk!) mens der er sporarbejde, det hænger ikke sammen med åbningstiderne i institution. Forhåbentlig får du noget kreativt ud af de ekstra timers togtur

    SvarSlet