søndag, juni 07, 2015

Læseklubben og Mumi

Jeg må tilstå at mumi-bøgerne aldrig var blandt mine favoritter da jeg var barn. Måske ramte jeg dem bare på et forkert tidspunkt? I hvert fald var den ene af mine medlæsere og jeg meget mere positive overfor Mumi end vi havde været efter at have læst både Tove Janssons Sommerbogen og den første mumi-bog.

Den samlede læseklub har varme anbefalinger til Sommerbogen og dens tætte og fine skildring af en sommer (og lidt til). Bogen skildrer barnet, Farmor, den lidt distancerede far, øen, et par venner/bekendte mm., i høj grad set fra barnets synsvinkel, og det er meget fornemt gjort. Burde være pligtlæsning for alle med børn i alderen 5-9 år, og en fremragende huskning af hvor forunderlig verden kan være når man forstår noget af verden, men ikke altid sammenhængen. 
Mumi vandt også en ny ven, både da jeg læste og ikke mindst da jeg på medlæserens anbefaling lyttede til den første bog i serien. Den findes som lydbog på e-reolen og er virkelig velegnet som lydbog. 
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar