torsdag, juli 30, 2015

Dagens tal: 22

Dagens tal er 22 - firkanter ud af 80 på den lille plaid til min mor. Det bliver mest brugt som kørestrik og læsestrik, så det er noget svingende hvor hurtigt det vokser. I går var vi på tur Sønderjylland rundt, med en enkelt afstikker til Tyskland. Vi besøgte Nolde-museet, hvor jeg fik genopfrisket fascinationen af akvarel. En mester ud i brug af farver og stærke udtryk.
Dagen inden gik eftermiddagen med Strikkeforskeren, med et besøg hos Tante Grøn (hvor jeg købte et nøgle standard strømpegarn, som faktisk er ved at være en mangelvare i garnlageret!!), og med en ambition om at lære at strikke to strømper på én gang, på en rundpind. Projektet ligger klar i startblokken, hvor jeg har fundet begge ender og - tror jeg - skabt lidt orden i tråden også fra den indvendige side.
Jeg lovede hende også et link til et smukt 'sjal', som jeg lige var faldet over via Ravelry. Det er her - til almindelig fri afbenyttelse.  
Laceprojekt nummer 2 - en kombination af Annis-sjalet og en lidt bredere estisk bort. Derfor både et opslag i en mønsterbog og håndskrevne noter. Opstået i et pludseligt anfald af ferieenergi. 
Lace fra Shetland. Det tyndeste og fine shetlandsuld og noget, der forhåbentlig også bliver til et smukt sjal. Engang. 

2 kommentarer:

  1. Tak for sidst! og for link til sjal, det er godt nok fint. Uhhh shetlandssjal ser spændende ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Anonym3:19 PM

      Selv tak og velbekomme - jeg tænker at koden kan knækkes, også selv om det er på spansk.

      / Kirsten

      Slet